Ako urobiť poriadok vo svojom biznise?

Každý z nás pozná situáciu, keď si niečo niekam odloží a nemôže to nájsť. Pri hľadaní zistíte, že by bolo fajn si upratať aj iné veci a tak si naplánujete veľké upratovanie. Ste rozhodnutí všetko dať doporiadku, upratať každý centimeter vašej domácnosti, zbaviť sa nepotrebných vecí, zjednodušiť si všetko tak, aby ste to mali po ruke a zároveň si urobíte miesto aj pre nové veci. Samozrejme toto sa netýka iba žien, ktoré sa starajú o domácnosť, ale aj mužov a ich garáží a priestorov, ktoré využívajú.

Podobné je to aj s podnikaním: spúšťač-akcia-výsledok. Kedy však nastane ten správny čas urobiť si poriadok vo firme a v podnikaní? Čo bude tým spúšťačom na to aby ste začali konať?

Upratovanie v podniku

V podniku upratujte spoločne s Vašimi zamestnancami, tak aby ste ich nevystavili stresu

Zo skúseností väčšinou robíme pri upratovaní to, že sa pustíme do upratovania a uvidíme, čo to prinesie. Ak ste sa raz už rozhodli urobiť poriadok vo firme, tak  toto určite nie je správny postup. Je potrebné pochopiť, že akákoľvek inventarizácia, reštrukturalizácia, zavedenie systému a poriadku vo firme vyvoláva stres pre Vás aj pre vašich zamestnancov. Ak vaši zamestnanci nechápu a nevedia, prečo sa tieto zmeny robia a aký to bude mať prínos, tak to prinesie iba chaos a katastrofu vo firme. Nedosiahnete, čo potrebujete dosiahnuť, ak o tom dopredu neinformujete svojich ľudí. Naopak, môžete stratiť najlepších ľudí, svoj imidž, čas, zdroje. Preto musí byť cesta z miesta, kde sa firma nachádza teraz až do miesta, kde chcete svoju firmu dostať, jasná. Tak ako aj v koučingu. Musíte vedieť, prečo to robíte.

Preto si odpovedzte na otázky:

  • Prečo to potrebujeme?
  • Je to naozaj potrebné?
  • Čo to firme prinesie?
  • Čo nás to bude stáť?
Upratovanie v podniku

Ten kapitán je vždy na koni, ktorý  má svojich vojakov na jednom fronte. On vždy vyhrá, ak jeho armáda ide jedným smerom, tým správnym.

Preto aj vy potrebujete poznať cestu, ako sa dostanete tam kam chcete. Kým však neskúsite rôzne varianty, nezistíte ten správny smer. Upratovanie vo firme je neustály proces, ktorý musí vo firme prebiehať. Tak ako upratujete svoju domácnosť, rovnako je potrebné robiť poriadok aj vo firme – neustále a pravidelne.  Upratujte postupne. Krok za krokom. To, čo môže počkať, nech počká. Nájdite problém, zanalyzujte ho a vyriešte.

Problém – akcia – výsledok

Upratovanie vo firme nie vždy ihneď prinesie zvýšenie obratu alebo zisku, môže to však priniesť zlepšenie komfortu, spresnenie smerovania podniku, skvalitnenie procesov, čo sa v konečnom dôsledku odzrkadlí na celkovom raste podniku.

Ak potrebujete s upratovaním vo Vašej firme pomôcť a máte pocit, že je práve teraz ten správny čas niečo zmeniť. Radi budeme pritom spolu s Vami. Využite naše služby v oblasti podnikania a nastavovania systémov v podniku  alebo koučing a zlepšite efektivitu svojho tímu.

Leave a Reply