Ako má líder reagovať v čase krízy?

Akákoľvek kríza, ktorá svet postihne je nebezpečenstvom, a to nám vždy vyvoláva stres. Ak chce líder predísť čo najviac stratám, mal by vždy na krízu nejako zareagovať. Čo všetko teda môže líder spraviť pre svoje podnikanie?

1, Uznajte, že kríza existuje a začať konať

V dnešnej dobe a najmä teraz počas krízy je rýchlosť rozhodvania obzvlášť dôležitá. Predtým ako začnete robiť rôzne kroky k zlepšeniu situácie, je nutné si priznať, že sa Vaša firma v kríze naozaj ocitla.  Lídri častokrát odmietajú čeliť pravde, že ich firma patrí medzia tie, ktoré sa dostali do krízy.  Čím skôr líder krízu prijme, tým skôr môže začať podnikať správne kroky k jej prekonaniu. Adaptovať sa na danú situáciu, čo je jednou zo základných pravidiel možnosti prežitia v rýchlo meniacom sa svete.

Rozhovor

2, Zamerajte sa na riešenie, nie na problém

Je dobré vnímať to, že vo firme je nejaký problém, keďže však v kríze je nutné jednať rýchlo a efektívne, je nutné sa zamerať na riešenia. Dookola riešiť prečo problém vznikol, čo ho spôsobilo a či môžem proti nemu bojovať, Vám situáciu vo firme nevyrieši. Ako líder, si musíte veľmi rýchlo zanalyzovať situáciu a nájsť najvhodnejšie riešenie.

3, Robte jednoduché, rýchle a efektívne rozhodnutia

Niektoré veci sa ľahšie povedia alebo napíšu ako reálne spravia. Avšak dobrý líder, by mal v kríze hľadať  o najefektívnejšie riešenia, ktoré sú jednoduché a nevyžadujú dlhú prípravu. Pýtate sa prečo? Pretože, každý líder chce aby sa výsledok dostavil čo najskôr. Situácia v kríze sa veľmi rýchlo a často mení, takže je potrebné reagovať okamžite  a vtedy nie je dostatok času  rozmýšľať o zložitých plánoch a krokoch.

Kocka

4, Očistite svoje rozhodnutia od emócií (zachovajte chladnú hlavu)

Aby líder reagoval v kríze správne, musí dať bokom svoje emócie, aby nespôsobili  nesprávne rozhodnutia. Namiesto emócií môže líder používať číslo, body, percentá…

Očístením rozhodnutí od emócií, líder predíde výžnym dôsledkom, ktoré môžu vyplynúť z rozhodnutí ovplyvnených emóciami. Nenechajte sa teda v tomto prípade ovládnuť svojími emóciami a zlými pocitmi ale snažte sa uvažovať racionálne.

5, Myslite kriticky

Myslieť kriticky je nevyhnutnou zručnosťou každého lídra. Znamená to, že musíte včas reagovať, predvídať a vyberať správne a rôzne zložité riešenia. Musíte sa na situáciu pozrieť s nadhľadom a kritikou a nie ju zľahčovať. Okrem toho pomocou takéhoto myslenia Vám bude lepšie pracovať kreativita a tvorba nápadov.

Problem

6, Majte disciplínu

Úspešní podnikatelia potvrdzujú, že počas krízy je disciplína veľmi dôležitá. Dokonca je dokázané, že počas krízy je nutné pracovať  minimálne dvakrát viac, aby ste boli shcopní rýchlo reagovať.

7, Rozprávajte o svojich problémoch otvorene

Lídri si veľakrát nechcú priznať, že kríza postihla aj ich podnikanie, snažia sa skrývať za klamstvá a nehovoria pravdu ani svojím zamestnancom.  Správny je však opak. S ľuďmi je potrebné hovoriť o všetkých problémoch, ktoré nastali a je nutné si vypočuť ich nápady ako riešiť danú situáciu. Takýto spoločný brainstorming, môže pomocť oveľa rýchlejšie nastaviť kroky k zlepšeniu vo firme.

8, Myslite zdravým sedliackym rozumom

Jeden z najväčších problémov, ktorému musí čeliť líder v kríze je ekonomika vo firme.  Prvý krok, ktorý lídri väčšinou urobia vo firme je zníženie nákladov. Náklady sú však iba jedna časť ekonomiky, preto je potrebné , aby sa líde sústredil aj na výnosy a hľadal riešenia v oboch oblastiach. K tomu je potrebné nastaviť správny cashflow.

 

Ak si neviete v kríze rady, neviete ko postupovať či kam spreovať sme tu pre Vás. Radi Vám pomôžeme nakopnúť Váš biznis!

Leave a Reply